14 agosto 2024

Oskar café


21.3.23


I dag gikk jeg til fots til Belonciu for å besøke min familie I kirkegården og levere noen brev fra banken til min onkel. På vei nedover stoppet jeg hos Coque, som bor ved veien, samme hus hvor jeg var på besøk som barn om sommeren for å se på tenniskamper sammen med Carlos, i den første farge tv i bygda. Hun fortalte meg at Aurora hadde spurt henne om meg, om jeg var her nå, “vennen til din bror” sa hun, at hun trodde å ha sett meg i L’Infiestu. Coque skulle treffe henne i dag i Coya, i anledning til verdens poesidag, som Aurora organiserte og hvor min venn Martín skulle lede lekturen. Jeg fortalte Coque om mitt afære med Aurora i La Tenderina i Oviedo da vi var studenter. Coque skulle fortelle Aurora at vi hadde snakket om dette. Denne Aurora er hun son er hovedpersonen i en fortelling i min utsolgt bok Ateyavana. Jeg møtt Aurora på Fresh.